Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilMotorek
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Marki
|
Wysłany: Pon 12:49, 16 Cze 2008 Temat postu: Elektryka |
|
|
witam jestem świeżo "upieczonym" forumowiczem
Moją motorynkę ROMET posiadam od 2-4 miesięcy więc nie jestem zbyt obeznany. Do rzeczy. Gdy chcę odpalić motorynkę z włączonymi światłami to albo nie chce odpalić albo odpala i nie chce jechać lub jedzie i sie "dławi".
Na 2 biegu jest lepiej bo nie odczuwam już tak silnego "dławienia" ale jednak coś czuję. Bywa też czasem że jak podczas jazdy z włączonymi światłami, chcę wrzucić na 2 to łapie, łapie... i GAŚNIE.
Proszę o pomoc kogoś kto lepiej się zna na motorynkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
LOLEK
Gość
|
Wysłany: Wto 10:44, 01 Lip 2008 Temat postu: wiem |
|
|
słchaj ja tak miałem wczoraj poszedłem do kolegi który się zna na motorach (ma JAWA350 , miał jawa 175 , motorynke , mz-tke 125 i takie tam inne) więc do żeczy ;
1.pod silnikiem masz odłączony przepływ powietrza najprawopodonie .
2.żeby to uregulować musisz przekręcić w prawo lub lewo.
3.to wygląda jak śróbka zazwyczaj jest koło kraniku gdzie dajesz paliwo lecz po drógiej stronie,
pozdro mam nadziej ze pomoglem
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
piotrek1313
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:37, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
LOLEK, masz rację też miałem taki problem, ale ojciec mi zrobił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Michał
Gość
|
Wysłany: Czw 21:39, 07 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Za duże masz żarówki z przodu ma być 6V\15W a z tyłu 6V\5W
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
Cribs
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: się biorą chakerzy?
|
Wysłany: Pią 15:15, 08 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Albo masz gdzieś przecięcie w instalacji i sie styka z iskrą robi się zwarcie i koniec gaśnie a przedziesz motorynka gaśnie na iskre.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
matula
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 22:42, 09 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Michał napisał: | Za duże masz żarówki z przodu ma być 6V\15W a z tyłu 6V\5W |
Ja akurat używam żarówek 12V bo dłużej wytrzymują. Jeśli masz w dobrym stanie aparat zapłonowy to żarówka 6V długo nie wytrzymuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
NOWY
Gość
|
Wysłany: Czw 16:17, 21 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
W tych silnikach zapłon i światła mają osobne cewki nie ma wpływu wielkość żarówek czy takie tam podejżewam że masz uszkodzenie gdzieś w lampie przewów od gaszenia ci się swiera z światłami albo coś w tym stylu.Najłatwiej to sprawdzić odłanczając kabel od silnika obok kabla zapłonowego (ten do świecy) masz dwa przewody jeden zasilanie świteł a drugi gaszenie. Odłącz kabel od gaszenia i sprawdz czt wtedy na świtałah będzie ten sam problem . jak sprawdzić który to ,odłącz który kolwiek i odpal jak nie będziesz miał świateł to nie ten i tyle . Po zdjęciu tego właściwego niebędziesz mógł zgasić motorynki kluczykiem.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
matula
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 23:23, 21 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ja tak miałem w mojej ostatnio. Kupiłem motorynkę w której oświetlenie nie działało tylko natychmiast gasiło motor. Czyli na stacyjce miałem:
Środek: ZAPŁON
Lewo: Gaszenie
Prawo: Gaszenie
Powodem było zwarcie w tylnej lampie kabel do lampy, a bardziej wtyczka na jego zakończeniu. Lampa miała za długie śruby i kiedy jedną z nich wkręcałem powodowała zwarcie między wtyczką a ramą czyli masą.
Skróciłem śróbę i owinąłem taśmą izolacyjną na wszelki wypadek (termokurcz się skończył) i teraz jeździ, świeci i w ogóle jak by mogła to by latała)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matula dnia Czw 23:25, 21 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |
TT600e
Gość
|
Wysłany: Nie 21:58, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Słuchajcie! po remoncie całej motorynki miałem dokładnie taki sam problem jak kolega. też mi się mulił albo gasł na zapalonych światłach. po pierwsze to jest normalne ze na światłach silniczek będzie słabszy, bo na cały prąd jaki wytwarza magneto z 2/3 zżerają swiatła, a bez świateł cały prąd idzie na cewkę. miałem też tak, że na zimno super odpalała, od 1-2 kopnięcia ale jak rozgrzana to ZAPOMNIJ! nic musiałem czekac z godzine aż ostygnie i od nowa to samo;p żadna mi tam jazda... doszedłem ze na świecy za duża przerwa była (a była książkowa) sklepałem elektrodę i POMOGŁO! komarek odpala bez względu na to czy chce czy nie ;p a ze światłami już nie mam żadnego problemu!. Jeśl;i to ci nie pomoże to sprawdź czy nie masz siekniętej którejś cewki. pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/deox/images/spacer.gif) |