|
www.sqters.eu www.motorynki.fora.pl Tuning, pomoc naprawa motorynek, rometów, skuterów itd. oraz porady i to czego potrzebujesz! |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matula
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 12:05, 26 Sie 2008 Temat postu: Bloknięty silnik, pomocy |
|
|
Wczoraj brat z kuzynem zniszczyli mi silnik :/
Pozwoliłem bratu pojeździć, uczył też kuzyna. Niestety kuzyn nie potrafił zmieniać biegów. Jeździli tylko po jakieś 200m w terenie który nie wymagał 2 biegu. Później brat wpadł na inteligentny pomysł że będą jeździć trasą mającą ok 1km.
Ja o niczym nie wiedziałem ale okazało się że kuzyn też pojechał tą trasą używając tylko pierwszego biegu.
Pojechał i nie wrócił. Wkurwiony siadłem w auto i pojechałem go szukać.
Okazało się że jechał na pierwszym biegu. Silnik musiał wyć jak dzika locha. No i go blokło.
Sprzęgło działa, skrzynia biegów też jest sprawna. Bloknięty jest wał. Ani drgnie. Magnetem nie da się zakręcić nawet o milimetr.
Co mogło się stać?
Jeśli wał jest do wymiany to dobrze bo mam drugi. Jeśli cylinder to gorzej...
Czekam na odpowiedzi z nadzieją że to wał jest do wymiany. Szkoda mi tego silniczka bo niecały miesiąc temu był rozbierany na części pierwsze i złożony cacy. Chodził bez zarzutów aż tu dwóch idiotów go dopadło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TT600e
Gość
|
Wysłany: Nie 22:26, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
jak wał jest w bezruchu, to nei koniecznie musi być on! mogło cośsię posypać w przekładki i to wał trzyma, ja tak miałem, że mi sięzęby posypały na wałku zdawczym. a jeśli to nie pomoże to sprawdź to: zdejmij całe sprzęgło i wtedy poruszaj magnetem. jak nie pomoże to znaczy że wał jest zatarty na łożyskach, a jak będzie siękręcił, to powodzenia w rozbieraniu silnika i wymiany zębatek ! pozdrawiam Hubcio
|
|
Powrót do góry |
|
|
motoryna
Gość
|
Wysłany: Nie 8:50, 31 Maj 2009 Temat postu: haha |
|
|
kolego zatarli ci cylinder. musisz kupic drugi cylinder z tłokiem i piersiceniami i wymieńc
|
|
Powrót do góry |
|
|
matula
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 22:01, 03 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Dawno tu nie byłem dla tego nie odpisałem.
Problem wyglądał tak że pęknięty pierścień (raczej jego część) wpadła w komorę w której obraca się wał i go zablokowała. Wystarczyło ten kawałek pierścienia wyciągnąć, no i oczywiście wymienić tłok i pierścienie.
O dziwo z cylindrem nic się nie stało... ale tłok prawie że na pół przecięło.
Z resztą wiadomo że aluminiowy tłok ma mniejszą twardość niż żeliwne wnętrze cylindra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group deox v1.2 //
Theme created by Sopel &
Download
|